onsdag den 24. juni 2009


Kan jeg bare lade de søde piger gå uden at tage billede? De er fra fritidshjem Ornittagaq "Sikkersoq" de skal til "assaqutaq" på mandag en bygd der er nedlagt engang i '70'erne hvor folk, som i så mange andre bygder i Grønland, valgte at flytte til byen, da jeg gik i folkeskole har jeg været på sommerlejr i Assaqutaq sammen med min klasse og vi fisker og laver altmuligt ting og vi har ikke kedet os. Pigerne skulle hente en lifepack. De har også stået til model til flere turister der er her i Sisimiut. Fra venstre Paula, Nuka Maren, Aviaana og Aviaq, søde navne :o)

4 kommentarer:

Tina - omme i London sagde ...

Soede piger med skoenne navne. jeg haaber de faar en rigtig god tur. :)

Frederikke sagde ...

Hej Tina

Har I haft en god ferie i sønderjylland? Er du fra Graasten? der er ikke langt fra Padbor vi har et hus i Padborg og er flyttet her til Sisimiut siden 2002, bare lidt nysgerrig.. savner virkeligt danmark og har det rigtig godt her i sisimiut :-) men man kan desværre ikke være 2 steder på een gang :-)

Tina - omme i London sagde ...

Nej, jeg er fra Fur i Limfjorden, saa det er i hvert fald det nordligste Soenderjylland i saa fald. :) Jeg har en veninde, der er emigreret tilbage til DK og hun bor i Graasten, derfor kommer jeg der nu.
Jeg droemmer om en dag at rejse til Groenland, men det bliver vidst i aar 3000, for joesses, hvor er det dyrt! Jeg flyver af og til over Groenland og tager billeder til den store guldmedalje af indlandsisen etc. :)

Frederikke sagde ...

Hej Tina, ja, det er dyrt bare vi skal rejse til DK, børnene tager afsted til farmor (svigermor) og kommer tilbage sammen med hende.. du/I er velkommen, vi nyder at have besøg her, så det kan jo være i 3000 hvis vi når den tid :-)