mandag den 28. februar 2011

længere sygdom


Jeg var syg omkring jul og nytår og det er ligesom det holdt op men så startede sygdom igen her for 4 uger siden.
Sidste weekend ringede jeg til sygehuset om de kan tage en blodprøve, jeg ville kun bekræfte at jeg ikke fejler noget, hun sagde at der ikke er tegn på TB eller infektion da jeg ikke har feber eller andet og hun sagde at der er mange der er syge, tag dig en cognac, hun var min gamle skolekammerat så jeg kender hende godt.. “Det gør jeg når jeg er syg” sagde hun, jeg svarer hende at jeg må se hvad vi har i vores barskab og samtalen sluttede med en god bedring til mig.. Vores barskab er fyldt med fine whisky, cognac og spiritus og jeg skal gi dig, det er meget sjældent vi drikker spiritus, jeg tog ellers den fine uåbnet cognac, hvor meget skal man tage? Får man ikke tømmermænd også? Dumme mig… lagde den fine cognac igen, tog i stedet et snaps, men fik det ubehageligt resten af dagen, jeg skulle have fået mere, så kan det være jeg er blevet rask?

nu har jeg bestilt tid igen på sygehuset idag, det er ved at blive flovt, for når jeg møder på arbejdet eller ringer til min mor, søster eller en veninde, så er jeg syg, jeg ville måle min temperatur for jeg havde det så skidt, den stod på 38,13 (iflg.vores digital temperatur måler) og det sagde jeg til hende ved skranken på sygehuset og hun grinte… så jeg spurgte hende: “griner du ad mig?” Føler mig så træt og svag og havde grædt fordi jeg har være syg længe, hun svarer, “Neøj“, hun undskyldig sin opførsel, faktisk 2 gange, man skal nok ikke sige 38,13 men 38,1 eller hvad de nu vil kalde det. Har fået taget blodprøve, nu må vi se.

Ingen kommentarer: