fredag den 18. oktober 2013

Stolt af mine børn

 
Sønnen laver lektier mens faren surfer på internettet, det var meningen at Mark vil ud til sine kammerater efter lektier, men lektierne var for sværer og det tog lidt tid, efter de var færdig hvor faren har hjulpet ham med matematik troede jeg han ville gå ud i byen... da jeg spurgte efter ham svarer faren at han var faldet i søvn i sit soveværelse, ja, det var hårdt at lave lektier, han har endda ellers efterårsferie... han var tidlig i seng :)
Mark: Jeg er også stolt af ham, vi har prøvet at opdrage vores børn, så det ikke er dem der bestemmer, det er os forældre der bestemmer så længe de bor hos os og vi har mange betingelser her i huset, de må yde før de nyder ting eller andet, jeg har sagt til dem idag, enten må en af dem støvsuge stuen og den anden må tage den store gang og den lille samt badeværelse og det var meget nemt, Naja vil støvsuge hele stuen hvor Mark vil støvsuge de andre rum og da vi kom hjem var det pinlig rent.
Mark rydder selv op i sit soveværelse uden vi siger det til ham, han smider endda dynernen udenfor for at lufte dem ud, støvsuger, pudser støv mm....
Pikinnguaq: Jeg er også stolt af storbroderen, han arbejder i Thule og passer sit job, står selv tidlig op uden hjælp af forældre eller bedsteforældrene, han klarer sig rigtig fint og har gode kammerater og de holder selvfølgelig fest, men jeg har altid beundret ham, da jeg oplevede engang hvor en af hans kammerater havde blåt øje efter by tur og jeg spurgt selvfølgelig hvad der er sket og hvor var min søn hen? Var du ikke med til slagsmålet?? Nej nej, det gad han ikke, han gik bare som han sagde, hvis kammeraten vil slås, så må han slås med andre, men jeg vil ikke være med til det... flot min store dreng!!
Naja: Det er knap så godt med lillesøster, man skal først sige det til hende før hun rydder op, men hun gør det også, men inden hun nåede at rydde op er der gamle vasketøj på gulvet, søskende er så forskellige men det gør ikke noget, de har hver sit måde at være på, elsker dem lige meget :)

Ingen kommentarer: