mandag den 3. august 2009

forældres hytte

Fredag aften sejle vi af sted til mine forældres hytte, vi har været der hver sommer da vi var børn, der holder vi vores sommerferie, min lillesøster plejer altid at holde fødselsdag d. 26. juli, det er sjældenhed vi holder det derhjemme, hytten er lavet i firserne, før brugte vi teltene, men det er ikke sjovt når der er storm, der kan være kraftig storm med regn, jeg kan huske engang, vi var ikke ret gammel og der var kraftig storm og mine forældre flyttede teltet et andet sted i læ i en knold/sten så vandet kan flyde videre i stedet for at der samler sig vand i teltet, jeg kunne mærke den sten vi lagde i, det hele var vådt, men min far og mor vil så gerne have vi skal have det behageligt så vi kan sove, vi sov også men ikke mine forældre den nat, da vi vågnede er det ligesom stormen er væk som en ballon der er sprunget.. det hele var bare klart og min far og mor hænger tøj og samler alt hvad der er ”fløjet” under stormen, der var en dejlig stemning den morgen, alle var glade, det må være meget tidlig for solen var ved at komme og det hele så rødt ud eller farverigt, det er ligesom alt er væk på et sekund stormen, bekymringen, trætheden, og er ikke bange mere. Det er ikke sket siden, min far har lavet en hytte som har været sneet inde og alt forskellig vejr har den været igennem, den er der stadigvæk, den er så hyggeligt, far plejer at skynde sig at tænde for Stråleovn, den “gammeldags” brændeovn, så hans ”alle piger” ikke fryser.



















Ingen kommentarer: