lørdag den 6. november 2010

nem roulade



jeg havde en hjælp til at lave en roulade
min lille hjælper, har hun ikke lidt chocolade på munden?

brugte chokolade fordi vi ikke havde marmelade, er nok ikke den sundeste, men den skulle smage godt.

vupti

arbejdstid 30 min.
bagetid 8-10 min.
fryseegnet.

3 æg
125 g sukker (1½ dl)
50 g kartoffelmel ¾ dl)
1 spsk mel
1 tsk bagepulver
50 g smør (smeltet)
syltetøj eller frugtmos

Pisk æggehviderne meget stive og pisk sukkeret i lidt ad gangen. Vend de sammenpiskede æggeblommer i. Bland de to slags mel med bagepulver og vend det i dejen skiftesvis med smeltet smør. Kom dejen på bagepapir lagt på bagepladen og bage rouladebunden ved 225 grader i ca. 8 min.
Vend den strakts over på sukkerdrysset bagepapir. Tag forsigtigt bagepapiret af og fordel syltetøj eller frugtkompot på. Rul den endnu varme roulade sammen om fyldet. Rouladen kan drysses med sukker eller flormelis eller overtrækkes med en glasur af flormelis rørt lind med vand eller frugtsaft

Ingen kommentarer: