lørdag den 28. januar 2012

Opskrift svinefars, margarone i ovn


hele familien kalder den: Grisebase puluki i ovn :) (puluki betyder: "en gris, du ved en so"  (synes jeg bruger grimme ord)

Nu skal I bare se, min veninde Kammalaa var på besøg her i Sisimiut i 14 dage i forbindelse med sin uddannelse som tandklinikassistent og jeg har inviteret hende til spisning et par gange, den ene aften da hun var her, sagde jeg at det ikke var noget særligt... jeg ville lave tossernes livret.. kammalaa jeg har lovet at sætte den, her er den :)

Fars
500 gr. Svinekød
1 æg
1 spsk mel
lidt mælk
salt og peber
røres sammen

1 pakke margarone
koges 10-12 min.

Sæt kødet i fadet og læg det ny kogte margarone ovenpå samt champignon, løg og 1 dåse tomat
bland fløde med karry og hvidløg samt salt og peber og hæld det i fadet og sæt
fadet i ovnen og stil den på 200 gr. i 35-40 min

Tips, du kan også sætte ost oveni :) pon appetit

Ingen kommentarer: